Які бувають афери з банківською карткою і як від них уберегтися?

Суспільство | 17:41, 16.12.2020
 Поділитися

Поділитися в

Сьогодні банківську картку можна зустріти у гаманці будь-якого українця: починаючи зі школярів, закінчуючи пенсіонерами. Пов’язано це з діджиталізацією світу і, банально, зі зручністю безготівкового розрахунку. Однак з розвитком технологій зростає і кількість шахраїв, які не проти поживитися за рахунок іншого. Поговоримо про найпоширеніші схеми карткового пограбування і про способи безпечного зберігання пластикової картки.

ТОП-7 схем платіжних крадіжок

Телефонні дзвінки

Найпопулярніші легенди від шахраїв, які трапляються в телефонних розмовах:«Картка заблокована» і «Прийшов платіж, але для зарахування коштів потрібні повні відомості по картці». На жаль, попри постійні роз’яснювальні роботи фінустанов, багато людей стають жертвами аферистів.

Повідомлення про великий куш

Також все ще поширені повідомлення про виграш великої суми, яку з радістю перерахують на кредитку. Як правило, людям властиво вірити в щасливу лотерею і багато хто із задоволенням вірять у брехню. Особливо довірливі люди ті, яким конче потрібен кредит на 1000 грн і більше. Але краще звернутись в перевірену фінансову організацію, чим загнати себе в ще більшу яму. 

Найцікавіше, що для отримання переказу відправнику необхідно знати тільки номер картки та ім’я отримувача. Ані паспорт, ані пароль від картки не грають тут ніякої ролі.

Підміна офіційного сайту банку

Це коли людині на електронну пошту приходить лист з посиланням на вебсторінку банку. Але лінк веде не на офіційний ресурс, а на підроблений. Клієнт залишає там свої паролі від платіжних систем. В результаті, зловмисники отримують прямий доступ до особистих коштів жертв.

Підроблені СМС

Іноді людина отримує повідомлення від банку, в якому вимагають передзвонити через проблему з карткою. Людина в паніці дзвонить на нібито гарячу лінію і видає інформацію по картці прямо в руки.

Оцінка обслуговування фахівця

Підставна особа дзвонить з проханням оцінити роботу клієнтського сервісу і ставить безліч питань. Одне з них — про кредитну картку. Людина не помічає, як розкриває конфіденційну інформацію. 

Збільшення кредитного ліміту

Виверт полягає в тому, що картодержателю пропонують збільшити кредитний ліміт по картці. Але для цього потрібно назвати паролі.

Щоб не стати жертвою зловмисників, даємо кілька простих, але слушних порад

  • Не передавайте інформацію по картці третім особам (навіть близьким друзям і родичам). Ваша картка — суто особиста річ, дані про яку не повинні «гуляти» серед людей. Також майте на увазі, співробітники банку ніколи не запитують паролі та CVV2 / CVC2 коди.
  • Якщо вам телефонують з банку і вимагають надати дані по картці, попросіть людину представитися, назвати посаду і негайно завершіть діалог. Ви зможете самостійно зв’язатися з фінустановою і перевірити, чи є ця особа співробітником.
  • Не приймайте рішень тут і зараз під тиском. Візьміть тайм-аут і тверезо оцініть ситуацію.
  • Якщо співробітник банку пропонує вам по телефону допомогти в проведенні транзакції, не погоджуйтеся. Краще звернутися до відділення банку або зв’язатися з оператором в онлайн-чаті в інтернет-банкінгу.
  • Не відправляйте копію паспорта або ідентифікаційного коду в інтернеті.
  • Не зберігайте пін-коди разом з карткою. Якщо вас пограбують, ви спростите життя грабіжникові.
  • Встановіть СМС-інформування про транзакції. Таким чином ви зможете завжди бути в курсі про рух коштів по картці.
  • Встановіть ліміт по картці на інтернет-покупки.

Будьте обережними й уважними з картками. Адже небезпека може підстерігати в несподіваному місці. А якщо ви випадково розкрили інформацію шахраєві, негайно заблокуйте картку через інтернет-банкінг або оператора.

Якщо Ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Підписуйтесь на нас у Telegram

Реклама

comments powered by HyperComments

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: