Prozorro Market отримав «зелене світло»

Суспільство | 16:10, 24.09.2020
 Поділитися

Поділитися в

Цього року система Прозорро зазнала суттєвих конструктивних змін, як у законодавчому розрізі, так і з технічного боку. Завдяки вступу в дію нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» з технічною підтримкою її інтеграції у систему, ми отримали удосконалений підхід до закупівельного процесу. Відтепер  держзакупівлі онлайн в інтернет-магазині Прозорро Маркет можна провести з офіційного майданчику. Після виходу постанови КМУ № 822 від 14 вересня цього року, відповідно до статті 11 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка регламентує порядок формування електронного каталогу та його використання, Prozorro Market запрацює повністю. Зазначений документ урегульовує діалог між державою та бізнесом у найзручнішому форматі – звичайного інтернет-магазину. Зі слів генерального директора Василя Задворного, такий маркетплейс покликаний спростити життя учасникам закупівельного процесу та зберегти пріоритетну прозорість.

Сама ідея створення такого додаткового інструменту полягала у зменшенні навантаження на тендерні комітети замовника та непотрібний документообіг постачальників, що, як результат, має значно прискорити закупівлі. Товари для щоденних потреб державного підприємства, як от канцелярія, офісна техніка, паливо чи медичні товари та посуд, тощо, можна з легкістю купувати у відібраних постачальників.

Координація роботи Прозорро Маркет

Координатором роботи Prozorro Market виступає централізована закупівельна організація. Першим з таких підприємств стала Централізована державна установа «Професійні закупівлі». Вона відповідальна за ведення електронного каталогу та усі супровідні процедури. Також, кваліфікація постачальників проводиться відповідно до постанови №822 КМУ з наступним заключенням договору з адміністратором (ЦЗО-центральна закупівельна організація). Таким чином, гарантія якісного товару покладається не тільки на постачальника, але й на адміністративний корпус маркетплейсу.

Логічно, що під час кваліфікації, адміністрація досліджує репутацію постачальника, вивчаючи «чорний список» постачальників АМКУ, що тепер інтегровано безпосередньо у систему. За таких умов, відсіювання ненадійного постачальника відбувається через перегляд його статусу, який може зазначати приналежність до зведених відомостей Антимонопольного комітету. В такому випадку, державний замовник не має права заключати договір з постачальником зі списків та відповідальний відхилити навіть економічно вигідну пропозицію. Ці обмеження дійсні протягом трьох років з дня занесення назви підприємства до «чорних списків». Це значить, що кваліфікацію до Прозорро Маркету таке підприємство не пройде.

Обсяги закупівель

Коли у квітні минулого року, державний магазин запрацював у пілотному режимі, верхня межа об’єму закупівлі становила 50 тисяч гривень, що значно обмежувало обидві сторони. На сьогодні, вартісною межею є 200 тисяч гривень, а монополісти своєї галузі зможуть проводити закупівлю до 1 млн. гривень. Безумовна економія бюджетних коштів, шляхом врівноваження конкурентних пропозиції на ринку товарів, які представлені в інтернет-магазині, – це додатковий важіль для державного замовника. На прикладі закупівель захисних медичних масок, можна відслідкувати економічну вигоду. При проведенні тендерної закупівлі, маска становила 5,85 грн, а на платформі Prozorro Market, відповідно до даних за серпень 2020 року, – 3,78 грн. Вказана постанова вбачає інструмент на ціновий запит, тобто при купівлі від 50 тисяч гривень, замовник вказує товар, а постачальники надають цінові пропозиції. Автоматичний відбір переможця з огляду на ціну зберігає основний принцип закупівель системи – конкуренцію, і як результат, економію державних коштів.

Переваги нового механізму

Можливість зменшення часу та операційних витрат з боку постачальника, дозволяє проводити закупівлю швидше. Такий надійний та простий канал збуту товарів, після проведеної кваліфікації, зберігає підприємцям кошти на рекламу та пошукові роботи, що дозволяє робити більш економічно вигідну пропозицію державі. Більше 30 тис. державних установ по всій країні будуть регулярно закуповувати ваш товар. Такі гіганти на ринку збуту, як Ашан, вважають роботу Prozorro Market пріоритетною, а саму роботу системи Прозорро – найбільшим досягненням з боку держави. Широкий асортимент та високі стандарти якості, дозволяють повністю використовувати можливості маркетплейсу.

Комісійна плата за проведення договорів через інтернет-магазин буде стягуватися у розмірі 3% від суми договору до 50 тис. гривень. При закупівлі до 200 тис. гривень комісія складатиме 2%, а всі, що перевищують поріг у 200 тисяч – лише 1 %. З боку державних замовників жодних комісій не передбачено, тобто користування ресурсами цієї додаткової платформи для держави є безкоштовним. Технічну підтримку всіх процесів здійснює ДП «Прозорро», а комунікація з учасниками процесу покладена на ЦЗО та її адміністрацію, що постійно кваліфікують учасників та поповнюють електронний каталог товарів. Більше 1000 постачальників вже активно використовують ресурс, а сума заключених контрактів є більшою за 60 млн. гривень. Нагадаємо, що потенціал ринку для малого та середнього бізнесу у системі становить більше 30 млрд. гривень, що, у свою чергу, має підтримувати бізнес та оздоровити економіку країни вцілому. При цьому, відповідність до законодавчих норм та законів закладена у функціонал платформи, що технічно виключає популяцію корупції та попередні домовленості для отримання замовлення між постачальником та замовником.

 

 

Якщо Ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

comments powered by HyperComments

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: