У Конотопі обговорили можливість впровадження системи дуальної аграрної освіти у профтехзаклади Сумщини

Суспільство | 20:50, 8.02.2017
 Поділитися

Поділитися в

Семінар-нарада такої тематики відбулася сьогодні на базі Конотопського професійного аграрного ліцею.

Про досвід Німеччини в організації дуальної освіти для аграрних спеціальностей, а також про можливості запровадження такої системи в аграрний сектор України розповіли експерт  проекту “Німецько-український агрополітичний діалог” Марія Ярошко та директор науково-методичного центру “Агроосвіта” МОН України Тетяна Іщенко.

Дуальна освіта передбачає ефективне поєднання теоретичного і практичного підходу до навчання в рамках просторового і часового поєднання за принципом 50 на 50% навчання у навчальному закладі та стажування на підприємствах. Така форма навчання сприяє більшій інтеграції освіти, науки і бізнесу.

У професійній освіті України в сільському господарстві домінує шкільна модель навчання. Це призводить до того, що при переході зі школи до господарчої практики виникає цілий ряд проблем і необхідні спеціалісти для сільгосппідприємств часто не знаходяться.

Ні для кого не є таємницею, що для того, аби учні профтехзакладів мали можливість проходити виробничу практику, освітнім закладам потрібна відповідна техніка, оновлювати яку в умовах сьогодення немає можливості. Практика дуальної освіти дає можливість здійснювати це на базі розвинених сільгосппідприємств, які беруть на себе зобов’язання поділитися тими вміннями та навичками роботи, які мають самі, з учнями.

Поки що Україна не зовсім готова до впровадження такої методики на базі своїх професійно-технічних закладів освіти, хоча це може бути реальним виходом у вирішенні проблем профтехосвіти, які вона має на сьогоднішній день. Так, більшість підприємств не зацікавлена бути партнерами навчальних закладів у підготовці кадрів. Більше того, на них немає фахівців, здатних бути наставниками для студентів. Свою роль відіграє й питання педагогічного навантаження та оплата праці викладачів. Однак, потенціал для впровадження та розбудови системи дуальної освіти в нашій державі є.

Учасники семінару прийшли до  висновку, що дуальна система навчання є найбільш ефективною в підготовці кадрів для АПК в українських професійних аграрних закладах освіти.

Якщо Ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

comments powered by HyperComments

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: