Відьми, вампіри та коти: «чорний» креатив на виборах

Суспільство | 17:15, 20.11.2012
 Поділитися

Поділитися в

Сумовиту передвиборчу кампанію, від якої не чекають сюрпризів навіть безпосередні учасники, здорово прикрасило достаток винахідливого й іноді навіть дотепного чорного піару. УНІАН відібрав найкреативнішу антирекламу.

 

Особливість нинішньої виборчої кампанії: вона майже вся побудована на дискредитації політичних опонентів і підкресленні їх поразок і промахів. Замість нових ідей для суспільства і країни, а також замість того, щоб рекламувати самих себе, українські політики витрачають величезні гроші на дискредитацію опонентів. Втім, серед потоку марення і бруду миготять і дуже незвичайні, часом навіть – цікаві – ідеї. Найяскравіші – в нашій добірці.

 

Найбільш розкрученим і запам'яталися продуктом антипіару точно можна назвати «кота з бабусею». Він з'явився ще в серпні, коли громадський діяч і голова Єлизаветівської сільської ради Максим Голосний зважився на сміливу рекламу: розмістив на білборді зображення бабусі з котом з написом: «Взнала, Що онук проголосувало за« регіони »- переписала хату на кота».

 

 

У підсумку, власниця рекламної площі потрапила в реанімацію, замовника подали в розшук, а кіт з бабусею стали символами виборів-2012 і самим креативним чорним (хоча кіт на фото сірий) піаром цієї кампанії, підкоривши всі інтернет-простір. Кіт і бабуся стали героями безлічі демотиваторів, шаржів і фотоколажів, а також, без перебільшення – справжнім символом виборів. Популярність персонажів досягла такого рівня, що їх навіть стали використовувати в рекламі нерухомості.

 

  

 

 

Не меншу винахідливість продемонстрували політичні суперники опозиціонерки-журналістки, кандидата в народні депутати від ВО «Батьківщина» по 120 виборчому округу (Львівська область) Тетяни Чорновол. Її не тільки обливали брудом – точніше, фарбою – в прямому сенсі слова, але й активно намагалися забруднити абсурдними плітками. Наприклад, буквально минулого тижня на сайті, що рекламує інтимні послуги, з'явилося оголошення від «повії Тетяни» з фотографіями оголеної жінки з обличчям журналістки. Вона нібито шукає щедрого коханця-спонсора, готового до пригод і «екстремальному сексу» і надає секс-послуги за 2500 гривень на годину. Ще цікавіше, що раніше від імені Тетяни поширювали листівки з проханням перерахувати гроші на невідомий рахунок, а також листівки, що зображують Тетяну Чорновіл в образі … середньовічної відьми. Ці листівки, виконані в кращих традиціях інквізиторській ідеології, містили в собі молитви, за допомогою яких виборці могли захистити себе від демонів, нібито вселилися в кандидатку. За даними УНІАН, Тетяна ні в бутність журналісткою, ні після – в польотах на мітлі і приворот помічена не була. Позицію демонів з даного питання нам дізнатися не вдалося.

 

 

      

 

 

Одеса, славиться своїм почуттям гумору на всю країну, відзначилася і в передвиборному піарі: одного з кандидатів-мажоритарників перетворили в героя кіносаги «Сутінки»: по під'їздах житлових будинків в окрузі № 133 Київського району Одеси розклеїли постери, що зображують кандидата Анатолія Гончаренко в образі вампіра з іклами і краплями крові на губах. Напис на постері свідчила: «Здавайте кров в донорські пункти. Хочу пити склянками ». За даними Одеського управління охорони здоров'я, кров для Гончаренко в донорські пункти міста ніхто не здавав.

 

Але не тільки листівками і зовнішньою рекламою багате уяву професійних антіпіарщіков – навіть на зйомку мультиків надихнули їх кандидати. Конкретно – в мережі з'явився мультфільм під назвою «Тушкокомбінат« УДАР », що розповідає про те, як Віталій Кличко веде в парламент« тушок »- протеже олігархів. УНІАН не вдалося знайти підтвердження наявності у чемпіона світу з боксу тушкоперерабативающего заводу ні в межах України, ні за кордоном, а протеже олігархів в його політсилі не більше, ніж в інших.

 

Цілий відеоролик, що містить критику опозиції, показала в ефірі Першого національного телеканалу кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі № 220 Ганна Федорченко, яка балотується від Молодіжної партії України. Пожертвувала дівчина для демонстрації «Останнього попередження» – так називається ролик – своїм часом для агітації, як кандидата.

 

Не гребували використовувати в політичній боротьбі і трагічні сторінки історії – на виборчих дільницях Луганської області з'явилися листівки, в яких кандидати від «Партії регіонів» вітають виборців з 70-річною річницею створення ОУН-УПА. Крім того, за деякою інформацією, провокатори планували провести мітинг до 70-річчя створення УПА під прапорами ПР, однак щось зірвалося в останній момент. Такі дрібні і відверті маніпуляції використовувалися на регіональному рівні представниками багатьох політичних сил проти своїх опонентів: комусь приписували наміри легалізувати наркотики і проституцію, іншим – співпраця з владою або, навпаки, з опозицією.

 

                        

 

Цікаво те, що «чистий», щирий піар деяких охочих потрапити в парламент сам по собі скидався на антирекламу. Наприклад, комуніст Степан Кіскін, який балотується по одномандатному округу № 2 в Сімферополі, чесно агітує за себе з допомогою напівроздягнених дівчат. Та й слоган для своєї кампанії він придумав відповідний – «кицьку за Кіскіна».

 

                            

 

 

УНІАН утрудняється сказати, який ефект справить реклама Кіскіна на традиційних виборців КПУ. До речі, не тільки кримський комуніст, але й інші кандидати звертають на себе увагу за допомогою фото на тлі голих моделей, хоча партію стриптизерок, начебто, ще ніхто не зареєстрував.

 

                                

 

Втім, як би не старалися політики і політтехнологи, що спеціалізуються на чорному піарі, народна творчість в плані антиреклами – поза конкуренцією. Соціальна мережа Фейсбук руками своїх мешканців стала справжньою фабрикою по розповсюдженню контрагітаційних матеріалів і просто передвиборного гумору.

 

Більше всіх від фейсбуковцев дісталося, мабуть, Наталії Королевській і новоспеченому члену її партії – Андрію Шевченку.

 

 

Партія регіонів – також у лідерах серед об'єктів дотепною і критики і злих пародій. Але, увагою «народні піарники» не обійшли і Удар, та ГО, і КПУ.

 

 

 

Повз касу
 
Якщо ще років шість-п'ять тому експерти припускали, що чорний піар здатний відняти у кандидата до 5% голосів виборців, то тепер ніхто серйозно не вірить в це. Рівень тотальної недовіри в суспільстві і до політиків, і до журналістів, і до політологів, і один до одного, в кінці кінців, привів до того, що навіть чесна і справедлива критика здатна сприйматися, як підла спроба дискредитації, а відвертий чорний піар – лише підстьобувати бажання голосувати за тих, кого намагаються очорнити. Тому, антиреклама і антипіар на виборах в Україні – лише тема для стьобної статті. Не більше.
 
 
Більше читайте тут: http://www.unian.net/news/531925-vedmyi-vampiryi-i-kotyi-chyornyiy-kreativ-na-vyiborah.html
 

Якщо Ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

comments powered by HyperComments

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: