Держслужба по-новому: у кого заберуть привілеї і що чекає на конотопських чиновників?

Суспільство | 13:44, 8.05.2017
 Поділитися

Поділитися в

З 1 травня в Україні кардинально змінився підхід до проходження державної служби, оскільки нарешті набув чинності Закон № 889-VIII «Про державну службу», прийнятий наприкінці 2015 року. Цей Закон має дати поштовх до реального реформування державної служби. До чого потрібно готуватися нинішнім і майбутнім держслужбовцям? Ключові пункти оновленого законодовства у сфері держслужби проаналізував інформаційний портал “Українське право”.

Зменшення кількості категорій держслужбовців

За новим Законом замість семи категорій державних службовців їх тепер буде лише три. По-перше, категорія “А” – це вищий корпус державної служби, до якої належать посади Державного секретаря Кабінету Міністрів України та його заступників, державних секретарів міністерств; керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами Кабінету Міністрів України, та їх заступників; керівників апаратів Конституційного Суду України, Верховного Суду України, вищих спеціалізованих судів та їх заступників; голів місцевих державних адміністрацій; керівників державної служби в інших державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

По-друге, категорія “Б” – до неї входитимуть посади керівників структурних підрозділів Секретаріату Кабінету Міністрів України та їх заступників; керівників структурних підрозділів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, їх заступників, керівників територіальних органів цих державних органів та їх структурних підрозділів, їх заступників; заступників голів місцевих державних адміністрацій; керівників апаратів апеляційних та місцевих судів, керівників структурних підрозділів апаратів судів, їх заступників; заступників керівників державної служби в інших державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України.

І остання -це категорія “В”. Сюди належать інші посади державної служби, не віднесені до категорій “А” і “Б”.

При цьому встановлюється обмеження до кількості посад державної служби категорій “А” і “Б” в державному органі – вона повинна становити не більше третини його штатної чисельності.

Відсутність політичного впливу на державного службовця

Новим Законом державним службовцям забороняється одночасно вести політичну діяльність та обіймати посаду в державному органі, особливо якщо такий держслужбовець займає керівну посаду, тобто посаду державної служби категорії “А”. Бути членом будь-якої політичної партії їм суворо заборонено. Якщо ж до державної служби така особа входила до політичної партії, то на період роботи в державному органі її членство припиняється.

Також держслужбовцям забороняється суміщати державну службу із статусом депутата місцевої ради, використовувати своє службове становище для проведення передвиборної агітації.

Конкурсний відбір на всі посади державної служби

Призначення на посаду державної служби відтепер здійснюватиметься лише за конкурсом, прийняття на посади без проведення конкурсу заборонено Законом.

Добір на посади категорії “А” здійснюватиме спеціально створений орган – Комісія з питань формування вищого корпусу державної служби. Процес формування цієї Комісії розпочався 1 травня.

Зарплати держслужбовців

Відповідно до Закону заробітна плата державного службовця складатиметься: з посадового окладу; надбавки за вислугу років; надбавки за ранг державного службовця; виплати за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього державного службовця у розмірі 50 відсотків посадового окладу тимчасово відсутнього державного службовця; виплати за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків за вакантною посадою державної служби за рахунок економії фонду посадового окладу за відповідною посадою; премії (у разі встановлення).

При цьому змінюється власне структура заробітної плати: 70% становитиме посадовий оклад і 30% – стимулюючі доплати. Реформування оплати праці в державній службі планують завершити до 2018 року. на першому етапі посадові оклади держслужбовців збільшать на 10%, а керівникам буде надано право нараховувати працівникам надбавку за високі досягнення в роботі, за додаткове навантаження і за стаж роботи. Зокрема, посадовий оклад в держорганах центрального рівня становитиме від 3,6 тис. до 12 тис. грн. В областях посадовий оклад становитиме від 2,5 тис. до 10 тис. грн, а на районному рівні посадовий оклад становитиме від 1,7 тис. до 8,6 тис. грн.

За законом також буде проведено розмежування в оплаті для держслужбовців, політичних та адміністративних посад. Крім посадового окладу, будуть використовуватися інші механізми стимулювання співробітників. Окрім коштів Державного бюджету України, зростання заробітних плат державних службовців відбуватиметься за рахунок коштів міжнародних організацій.

Повідомляється також, що окремі положення Закону стануть чинними пізніше.

comments powered by HyperComments